top of page
  • תמונת הסופר/תדרור פאול - השמה גרופ

איך עדיף לשלוח קורות חיים? דרך אתר דרושים, חברת השמה או ישירות לאנשי הקשר בחברה?

למה חשוב שקורות החיים, בפרט במשרות בכירות יגיעו ישירות מאנשי קשר בחברה? איך יוצרים קשרים ומפתחים נטוורקינג במציאות וברשתות החברתיות? למה שאנשי קשר בחברה ירצו להמליץ? ומתי כדאי לפנות לחברת השמה שמקושרת לחברות המובילות ולתפקידים בכירים במשרות ניהוליות? מוזמנים לקרוא ולהתחיל לעשות קשרים. :)


למה חשוב שלקורות החיים מאתר הדרושים או מדף הקריירה באתר החברה יהיו אבא ואמא?

כלל אצבע פשוט וברור, עדיף שקורות החיים שלך יגיעו ישירות לגורמים המגיסים בחברה ע"י אנשי קשר בחברה או דרך חברת השמה. מסירת קורות החיים שלך ישירות לגורם המתאים בארגון כמובן עדיפה, מאשר שקורות החיים יגיעו מאתר דרושים באינטרנט ישירות לבסיס הנתונים בלי "אבא או אמא".


השמה גרופ - איך לעשות נטוורקינג להגדיל את הקשרים כדי שעובדים בחברה ימליצו ויעבירו את קורות החיים
כל מפגש חברתי הוא הזדמנות להתמנגל, לעשות נטוורקינג ולטוות קשרים

באופן דומה גם עדיף שקורות החיים שלך ישלחו ישירות מאנשים שעובדים בחברה ולא מדף הדרושים והקריירה באתר החברה. כך מי שמעבירים את קורות החיים או ממליצים "לוקחים בעלות", מחוייבים לקדם, לעשות "פולו-אפ" ובעיקר סומכים עליהם שהם יודעים מי טוב לחברה ולתפקיד. אותם ממליצים גם לא "ילכלכו את שמם", וימליצו רק על מועמדים מתאימים, כדי לשמור על המוניטין שלהם בחברה. אם הממליצים לוקחים אחריות, משחילים את קורות החיים ואומרים מילה טובה ואמינה - זה כמובן מאוד עוזר.


השאלה איפה מוצאים את אותם אנשי הקשר הנכונים שעובדים בחברה?


איך עושים נטוורקינג כדי למצוא אנשי קשר שימליצו?

התשובה: לעשות נטוורקינג, ולמצוא את הקשרים לאנשים הנכונים ש"מחוברים" לחברה.

אז הנה כמה רעיונות איך "לעשות קשרים"?


1# רשתות חברתיות בדיגיטל

הערוץ המוכר והידוע של רשתות חברתיות כמו:

  • לינקדאין (linkedin) – הרשת החברתית ליצירת קשרים מקצועיים ועסקיים בין אנשים ובין חברות. כללי המשחק בלינקדאין ידועים – ליצור פרופיל מחמיא ועדכני ולהתחיל לטוות קשרים עם ה"אנשים הנכונים".

  • פייסבוק, אינסטגרם וטוויטר – רשתות חברתיות קצת פחות מכוונות עסקים, אבל גם כאן אפשר לראות איפה עובדים; לפעול בקבוצות מקצועיות; לעקוב אחרי "משרות בין חברים"; ל"מנשן", לתייג ולשתף ולהעלות פוסטים ותמונות שידעו שאתם נוכחים ומחפשים.

  • פינטרסט (pinterest) ויוטיוב (youtube) – בתחומים מסוימים רשתות אלו יכולות גם לעזור לאתר מידע, להכיר את האנשים, לנעוץ ולהתחבר לערוצים.

  • פודקסטים – פודקסט הוא אמנם לא רשת חברתית, אך הוא יכול להיות מנוף לעוד מעגל של נטוורקינג מקצועי. אפשר לדוגמה להקשיב לפודקסטים מקצועיים רלוונטיים ואז ליצור קשר ולהתייעץ עם היזמים, האורחים או הדוברים. אנשים אוהבים שמתייעצים איתם, זה "מרים" להם לאגו ויעזור לכם ליצור קשרים.

2# רשתות חברתיות במציאות

כאן ערוצים התקשורת יכולים להיות מאוד יצירתיים, דורשים קצת תעוזה, אך יכולים להיות מאוד אפקטיביים. דוגמאות לקשרים פיזיים כדי לאתר אנשים רלוונטיים:

  • קשרים סביב הילדים - בגן, בכיתה, בימי הולדת, בטיולים ובגינה. זה זמן מצויין שהורים "מתמנגלים" והזדמנות ליצור קשרים זורמים וחבריים. "אז מה מעשייך בחברה?", עובדים אצלכם היברידי?"

  • קשרים בספורט ובתחביבים - במשחקי כדור-סל, בכדור-רגל, בחדר כושר, ברכיבה, בריצה ואפילו במגרש הגולף. אינטראקציה ספונטנית אגב הפעילות, יכולה להיות קלילה ופחות מביכה. "אז איפה העבודה שלך?", "עובדים אצלכם מהבית או מהמשרד?"

  • מפגשים במקומות ציבוריים - בבית הכנסת, בבית קפה ואפילו ליד הרכב חברה עם המדבקה בחניה של הבניין או בשטיפת מכוניות. עם קצת תעוזה וטאקט, אפשר גם כאן לפתח קשרים וחיבורים שאנשים ירצו למסור באופן ישיר את קורות החיים. "בדיוק שמעתי שמחפשים אצלכם...", "נראה לך שזו משרה שווה?"

  • מפגשים יזומים של חברים - במילואים, בלימודים, בוובינר, בהאקתון, בכנס או בקורס. החברים מהמילואים או מהלימודים ישמחו לעזור. גם אחרי לחיצת הידיים בכנס או בוובינר בזום אפשר להחליף טלפונים ומיילים. "אז איך בתפקיד החדש?", "כבר עברתם משרדים?"

בעצם אפשר וכדאי לפתח אינטראקציות וליזום קשרים נעימים ובלתי אמצעיים כמעט בכל מקום. הנטוורקינג הזה יעזור לכם קצת לגשש, לאסוף מידע על החברה והתפקיד ובעדינות לגרום שהחיבור שיצרתם יעזור להעביר ישירות את קורות החיים ולהוסיף גם המלצה.


ולמה שעובדים בחברה ירצו בכלל להמליץ?

בסדר, כבר אזרתי אומץ ליצור קשר עם עובדים ומנהלים בחברה, אבל למה שהם בכלל ירצו להמליץ ולדחוף את קורות החיים? אנשי הקשר בחברה, ה"מתווכים" ("מידל ניים"), רוצים להמליץ על אנשים איכותיים, שיעשו להם כבוד. בדומה לפתגם: "אמור לי מי חבריך, ואומר לך מי אתה?". גיוס בשיטת "חבר מביא חבר", מחמיאה לחברים המגייסים ולחברים המועמדים, ממש WIN WIN. זו לרוב המלצה אמינה ולא שקרית, כי החברים הממליצים לא ימליצו סתם, כדי לא "לכלך את שמם" ולשמור על המוניטין שלהם בחברה. אנשי הקשר בחברה גם מכירים מבפנים את החברה וידאגו להביא מועמדים מתאימים שישמרו על ה-DNA של החברה ויוכלו להיות גאים ב"רכש החדש".


ואם אין קשרים איך חברת השמה תעשה זאת בשבילך?

בכל מקרה גם אם הצלחתם ליצור קשר בחברה, כדאי להיעזר בחברת השמה שמתמחה במשרות מהתחום שלכם. לחברת השמה יש יתרון משמעותי, כי היא בעצם כבר עושה נטוורקינג מקצועי ומתמשך עם החברות המגיסות. לחברת השמה מקצועית לבכירים ולתפקידי ניהול ומטה יש את הקשרים המתאימים עם המנהלים ואנשי הגיוס במגוון חברות. חברת השמה אמינה ומקצועית כמו השמה גרופ, עושה את כל הבדיקות והחיבורים הנכונים, כדי שתהיה התאמה בין המועמדים, לחברה ולתפקיד. חברת ההשמה דואגת להעביר ישירות את קורות החיים עם חוות דעת מקצועית, המלצות שנבדקו ודגשים ספציפיים מתוך הכרות הדדית.


*מה חשבת? כאן למטה המקום לתגובה שלך.

> אז בא לך לעשות נטוורקינג? אנחנו כמובן נשמח לעזור לך עם הקשרים שלנו.

 
bottom of page