top of page
  • תמונת הסופר/תדרור פאול - השמה גרופ

מה לכתוב בקורות החיים וגם מה לא? 8 טיפים שימשכו את המגייסות והמגייסים

קילומטרים של מילים נכתבו על ההנחיות איך לכתוב קורות חיים. אז מה צריך להכניס בקורות החיים ב-A4 ומה לא? איך כדאי להציג את הניסיון התעסוקתי ואת ההכשרות? איך כדאי להתאים את קורות החיים למשרה המבוקשת? איך לגרום לעיניים של הגורמים המגייסים לעצור דווקא בקורות החיים שלך?


קורות החיים הם המיתוג שלך ב-A4

קורות החיים הוא מסמך שיווקי, שבו את או אתה הם "המוצר" שעל המדף. בשלב הראשון לפני שידברו ויראו אותך, קורות החיים הם הפנים, המיתוג ותצוגת התכלית של הניסיון שלך.

חשוב שנזכור, לקורות חיים יש מטרה אחת, לעורר סקרנות כדי שיתקשרו ויזמינו אותך לראיון עבודה. קורות חיים הם בעצם השער לראיון הטלפוני ולהמשך תהליך הגיוס וההשמה. בלי להלחיץ, התוכן והמראה של קורות החיים הם קריטיים, כדי להתקדם לראיון עבודה.


רגע, איך מאיישים משרה במחלקות הגיוס?

כדאי שנבין תחילה איך זה עובד במחלקת הגיוס ובמשאבי אנוש (HR)? מנהלות ומנהלי הגיוס מקבלים "בריף" (תקציר), של תיאור ודרישות המשרה מהמנהלים בחברה. הגורמים במחלקות הגיוס רוצים להשוות בין ה"בריף" לבין המידע שכתוב בקורות החיים, כדי ליצור מקסימום התאמה בין המועמדים הפוטנציאליים למשרות הדרושות. המטרה של המגייסים היא לגלות בין השורות שהמועמדים אכן בעלי הניסיון, הכישורים וההשכלה שרלוונטיים בהתאם ל"בריף".


חברת השמה גרופ, השמה לבכירים, לתפקידי ניהול, איך לכתוב קורות חיים ולהתקבל עבודה, דרור פאול
?איך לגרום למגייסות ולמגיסים לעצור דווקא בקורות החיים שלך

#1 הדגישו את מה שהכי חשוב ורלוונטי למשרה והתאימו את קורות החיים

חשוב שתנגישו ותדגישו למגייסים ולמראיינים את הפרטים החשובים. למה לסמוך על המזל שהם ינחשו ויסיקו מסקנות? עדיף פשוט להגיש בכפית, להדגיש ניסיון רלוונטי ולהציגו בתחילת המסמך.

המטרה, להדגיש בקורות החיים את החלקים שמשרתים את התפקיד ותואמים לדרישות המשרה. חשוב להתאים את קורות החיים ואת הניסיון המקצועי למשרה הספציפית.


#2 התאימו את הכותרות לקריאה "מרפרפת" ולמנועי החיפוש

במחלקת הגיוס בחברה ובחברות השמה "עוברים" על עשרות ואולי על מאות קורות חיים ביום. בואו נודה, לגורמים המגייסים אין מספיק זמן להתעמק ולקרוא את כל מה שכתוב בקורות החיים. המגייסות והמגייסים לרוב "מרפרפים" על הכותרת. הם יצללו פנימה מעבר לסקירת הכותרות, רק אם משהו יצוד את עיניהם.

לדוגמה: אם בדרישות המשרה כתוב "ניהול לוגיסטי" והניסיון שלך ב"ניהול התפעול" אפשר לכתוב "ניהול התפעול והלוגיסטיקה". כמובן שיש לבצע התאמות עדינות ושיהיה קשר ישיר למציאות. לא מומלץ לעשות שינוי בשמות החברות ובתאריכים שבהם עבדתם.

#3 הדגישו ב"בולד" את הניסיון, את התפקידים ואת החברות

חשוב שהמידע הרלוונטי "יקפוץ לעין" ויהיה נגיש וקריא. הדגישו בקורות החיים את הניסיון וההכשרות הרלוונטיים בהתאם לדרישות התפקיד הספציפיות.

לדוגמה: במקרה שדרישת המשרה – "ניהול מחלקת תכנון לחברת ייצור גלובלית"

  • "שם חברה" - חברת ייצור גלובלית, ניהול צוות במחלקת תכנון

#4 אל תתביישו להתהדר בנוצות, אם לא תכתבו לא ידעו ולא יזמנו

אל תניחו שמכירים את הניסיון ואת ההכשרה שלכם, או שניסיון א' כולל גם את ניסיון ב'+. אם לא תכתבו את הניסיון וההכשרה בצורה מסודרת ותמציתית לא יזמנו אתכם לראיון, כי פשוט לא יתרשמו שיש לכם את הניסיון הרלוונטי.

קורות החיים משמשים את המראיינים גם כבסיס להתייחסות בראיון. המראיינים מצפים שתדעו לעמוד מאחורי כל מה שכתוב בקורות החיים. פעמים רבות המראיינים בודקים את הקשר בין מה שנכתב בקורות החיים, לבין מה שנאמר בראיון. בקיצור, מסמך קורות החיים אינו המקום להצטנע, אך גם לא המקום להגזים.


#5 הפרידו בין עיקר לטפל והגישו בכפית את המידע שרלוונטי

אמרנו שהמטרה היא להדגיש ולהנגיש, כלומר למקד את קורות החיים, כך שייצגו את הרלוונטיות שלכם למשרה. מידע רחב מידי עלול להסיט מהמיקוד ויתכן שהוא מיותר לקורות החיים, גם אם זה חלק באמת משמעותי מ"הסיפור המקצועי" שלכם. אם אתם מועמדים בעלי ניסיון עשיר, אין צורך שתפרטו את כל מה שעשיתם מאז התיכון.

ההחלטה מה לכלול בקורות החיים ומה להשמיט תלויה בשאלה, האם המידע רלוונטי למשרה או לא.

אל תתנו לקוראים לחפש מחט בערמת שחת.


#6 תמצתו, אל תעמיסו בפרטים וכתבו לפי סדר חשיבות

הפרידו בין עיקר לטפל. יתכן שאת ה"טפל" לא צריך לכלול בקורות חיים ואת ה"עיקר" לתמצת.

האורך האופטימלי לקורות חיים הוא דף אחד של A4, אבל לפי הצורך אפשר קצת לחרוג. העיקר שקורות החיים יהיו תמציתיים ומסקרנים, שיגרמו לגורמים המגיסים להתקשר.

הקפידו על כרונולוגיה. הציגו את הניסיון התעסוקתי ואת ההשכלה בסדר כרונולוגי מהסוף להתחלה, כלומר מהתפקיד העדכני ביותר לתפקידי העבר.

דרך ארגון המסמך והבחירה האם לפתוח בהשכלה או בניסיון התעסוקתי מושפעים מדרישות התפקיד. מקומות עבודה שמדגישים את ההשכלה הנדרשת - עדיף להציגה בתחילת המסמך. כך גם במקרה שהניסיון התעסוקתי פחות עשיר, ולהפך.

#7 השקיעו בעיצוב ובנראות מסמך קורות החיים

עיצוב חכם יכול להנגיש ולהדגיש מידע רלוונטי שתרצו שהמנהלים והמגייסים יקראו. העיצוב גם עוזר ל"קריאה סורקת" האופיינית לקריאה במדיה הדיגיטלית, ולמגייסים עסוקים...

  • השתמשו בסעיפים ("בולטים", נקודות) להגדיר את הניסיון בכל תפקיד. ה"פירוק" לנקודות גם עוזר להנגיש את התוכן.

  • הדגישו ("בולד") את מקום העבודה ואת התפקיד כדי שהעין של הקוראים תיעצר בכל תחילת תפקיד.

  • היעזרו בבסיס של טבלה (ללא תצוגת קווי הגבול) כדי לארגן את כל המידע בצורה מרווחת, אחידה ומיושרת.

#8 קורות חיים בעברית או באנגלית? עם תמונה או בלי?

האם לשלוח קורות חיים בעברית, באנגלית או "גם וגם"? התשובה כמובן תלויה בחברה המגייסת ובך. במקרה של חברות היי-טק וחברות גלובליות המתנהלות באנגלית מומלץ לצרף קורות חיים באנגלית, אך אם מדובר בחברה ישראלית שלא פועלת בשוק הבינלאומי מספיק בשלב הראשון לשלוח קורות חיים בעברית.

בכל מקרה, בחברות גלובליות מומלץ לשלוח גם קורות חיים בעברית מכיוון שחלק מהמערכות שסורקות את קורות החיים "מחפשות" מונחים בעברית כדי לבחון התאמה ראשונית למשרה.

השאלה של צירוף תמונה לקורות החיים גם היא תלויה. במקרה שהתמונה "משרתת" את "המותג" כדאי לצרף, אך אם התמונה לא משרתת את המטרה, צרוף התמונה מיותר.


שורה תחתונה לכתיבת קורות חיים

קורות החיים צריכים לייצג את הניסיון, ההכשרה והעשייה שלך בצורה הכי ממוקדת ורלוונטית. כדאי להגיש בכפית ולהדגיש את ה"נוצות" ואת תחומי ההתמחות שצברת. שילוב מוקפד של תוכן ועיצוב עושה את העבודה ויוצר קורות חיים מרשימים, המעידים על אישיותך ועל ניסיונך.


> רוצה שנעזור לך בכתיבת קורות חיים ובפתיחת הזדמנויות בקריירה? כאן המקום ליצור קשר.


*מה חשבת? כאן למטה המקום לתגובה שלך.

 
bottom of page