top of page
  • תמונת הסופר/תדרור פאול - השמה גרופ

איך להצליח בראיונות וידאו בזום, בסקייפ בימי קורונה? 10 כללי זהב למתראיינים!


איך להתראיין מרחוק ולהעביר מסר מקרב, ממוקד ובעל ערך?


עכשיו בימי הקורונה וגם עוד קודם לכן נהיה מקובל לקיים ראיונות, גם כשלא נפגשים פיזית. המגמה הזו התחילה מארגונים גלובליים שנדרשים לנהל צוותים מרוחקים ולראיין מועמדים שגרים ביבשת אחרת. ראיונות מרוחקים אך קרובים זו לא המצאה של הקרונה, אך אין ספק שהקורונה נתנה דחיפה ענקית לערוצים הדיגיטליים. בינינו, מי הכיר קודם זום?

10 כללי זהב לראיון טלפוני, ראיון בסקייפ, בזום, בווצאפ וידאו או בכל אפליקציה לפגישות במסכים:


 דרור פאול מנכ"ל השמה גרופ עבודה לבכירים בתפקידי ניהול משתף בעצות וטיפים איך להצליח בראיון עבודה בווידאו
דרור פאול מנכ"ל השמה גרופ להשמת בכירים בתפקידי ניהול, משתף בעצות להצלחה בראיון וידאו

1# וידאו זה לא פחות רציני ומחייב - התייחסו לראיון בוידאו בדיוק כמו לראיון פנים אל פנים.


2# עשו "ניסוי כלים" - בדקו כמה שעות לפני מועד הראיון שהסקייפ או הווטסאפ וידאו או כל אפליקציה אחרת תקינה. פשוט נסו עם בני משפחה שרואים, שומעים ושאתם מרגישים בנוח.


3# לא מתראיינים בטריינינג - התלבשו לראיון וידאו בדיוק כפי שהייתם מתלבשים אם הייתם הולכים לראיון פיזי. בשום אופן לא להגיע לראיון כזה עם בגד שאתם נוהגים ללבוש רק בבית.


4# כביסה זה לא רקע שעובד - אל תזלזלו ברקע. בחרו את המיקום של המצלמה ואת הרקע שרואים מאחוריכם. תשתדלו לבחור רקע ניטרלי עד כמה שניתן. אגב, בזום אפשר לבחור רקע וכך להחביא את הכביסה והבלאגן.


5# שמרו מרחק גם בנייד - במקרה ששיחת הוידאו מתקיימת דרך הנייד, השעינו את הטלפון במרחק של כ-60-80 ס"מ מהפנים ובגובה העיניים. הקפידו שהידיים יהיו פנויות במהלך השיחה, בלי צורך להחזיק בנייד. גם במחשב נייד כדאי לבדוק שהמרחק מתאים. חלק מהניסוי כלים.


6# ראיון מהספה פחות עובד - מומלץ שתקיימו את השיחה כשאתם יושבים ליד שולחן ולא שרועים על הספה בסלון. זוכרים, אמרנו רצינות ומחוייבות.


7# זה לא הזמן לסידורים - כ-15 דקות לפני המועד שנקבע לשיחה היו מוכנים. אל תקבלו שיחות טלפון אחרות שיכולות להסיח את דעתכם. כמובן בזמן השיחה אל תתייחסו להודעות וואטסאפ או SMS אחרות .


8# נתקו ואל תקטעו - אם אתם מתראיינים באמצעות וואטסאפ וידאו, זכרו שכל שיחה ממתינה שתכנס לכם מפסיקה את שיחת הוידאו. אם אכן זה קורה נתקו מייד את השיחה הנכנסת ואז הוידאו ימשיך כרגיל. אם אתם בסביבת WI-FI אפשר לעבור למצב טיסה ולמנוע הפרעות.


9# שפת הגוף - בניגוד לראיון פרונטלי כאן יראו אך ורק את פלג הגוף העליון, הפנים והידיים. השתמשו בהם על מנת ליצור את האווירה שאתם רוצים להשיג בתנאים הללו.


10# כבדו את כללי השיחה יש דיליי - בשיחת וידאו חשוב לדבר כל אחת אחד בתורו. הקפידו לא להיכנס לדברי השני. היו מסונכרנים ומודעים לדיליי וערניים למגבלות הטכנולוגיה. לפעמים נדרשת יותר סבלנות לוודא שאתם מבינים ומובנים.


> שורה תחתונה

ראיון בוידאו אינו שונה במהותו מראיון פרונטלי. ראיון פיזי ומרוחק מחייבים וחורצים גורלות באותה מידה.

השוני הוא באופן שהם נערכים. חשוב שתכירו את השינויים, תהיו מודעים להם. רק כך תוכלו לשלוט במערכת היחסים שנוצרת ולהעביר רושם מקצועי, קשוב ונינוח.


בכל שאלה אתם מוזמנים לפנות אלי ושיהיה בהצלחה!!

מה חשבת? כאן למטה המקום לתגובות שלך

 
bottom of page