top of page
  • תמונת הסופר/תדרור פאול - השמה גרופ

מה עדיף, לחפש עבודה תוך כדי או להתפטר ואז לחפש? 5 סיבות שיעשו לך סדר

עובדים ומנהלים רבים מתלבטים בשאלה האם לחפש עבודה חדשה תוך כדי עבודה, או להתפטר ואז להתפנות "לעבוד בחיפוש עבודה". לשאלת ה"ביצה והתרנגולת" הזו, יש לנו המלצה ששווה זהב. התשובה קצת שמרנית ובטוחה, אך היא עובדת גם בשוק העבודה העדכני. גלו 5 סיבות טובות למה עדיף לחפש עבודה תוך כדי.


מתי מתחילים בחיפוש העבודה?

רוב העובדים והמנהלים מתחילים בחיפוש עבודה חדשה כשכבר לא טוב, כשממצים, כשנמאס, כשמשעמם, כשהשכר והתנאים נשחקו וכשכבר אי-אפשר יותר.


העובדים הצעירים מהדורות Y,Z, דווקא מחפשים כל הזמן עבודה. היד על הדופק, האצבע על העכבר בלינקדאין, ברשתות החברתיות ובאתרי הדרושים והאוזן קשובה להזדמנויות ששומעים מחברים ומקשרים אישיים. לרוב עובדים אלו נמצאים בחיפוש מתמיד תוך כדי עבודה, וכשיזהו הזדמנות יותר טובה הם כנראה ינצלו אותה.


לעיתים, דווקא העובדים הלויאליים והנאמנים הם אלו שקודם מתפטרים ואז מתפנים לחפש עבודה. הם חוששים ש"יתפסו" אותם בשקר ומעדיפים להתמקד בחיפוש באופן טוטאלי, כמו כל דבר שהם עושים.


חיפוש עבודה למשרה חדשה קודם לסגור את חוזה העבודה ואז להתפטר
ההמלצה שלנו, קודם מוצאים וסוגרים ורק אחר כך מתפטרים

למה לא כדאי לעזוב מקום עבודה עד שמוצאים עבודה חדשה?

לפעמים ההורים והסבים צודקים, לא עוזבים מקום עבודה עד שמוצאים חדש. מרוצים מכם? תישארו, גם אם אתם לא ממש מרוצים. כמובן, שאם המצב בעבודה ממש בלתי נסבל, שווה לשקול ההתפטרות.


#1 עדיף "ציפור אחת ביד"

לפעמים לוקח זמן עד שמסיימים את כל תהליכי המיון, הראיונות ועד לסגירת החוזה. המשרה והתקן יכולים להסגר, מועמדים חדשים עלולים לצוץ ועד שהחוזה לא חתום זה לא סגור. כדי שתישארו עם "ציפור אחת ביד ולא שתי ציפורים על העץ", קודם מחפשים עבודה וחותמים חוזה ורק אחר כך מודיעים ומתפטרים.

#2 לא לקחת "משרה בריבאונד"

כשאין עבודה רבים פועלים מתוך דחיפות, וכך גם התגובות יותר אימפולסיביות והבחירות עלולות להיות בהתאם. לא תמיד ה"דשא של השכן ירוק יותר", ואם רע לכם עכשיו תנשמו עד שתמצאו עבודה טובה באמת ולא "משרה בריבאונד". לא כדאי לקחת משרה שרק תהיה תחליף לקודמת, אך לא תהיה טובה באמת לאורך זמן.


#3 פעולה מעמדה של כוח ושיקול דעת

כשפועלים מעמדה של כוח תחושת הדחיפות לא מסנוורת, אפשר להפעיל יותר שיקול דעת, לבחון את התפקיד ואת סביבת העבודה החדשים. כשפועלים מעמדה של כוח ולא של נחיתות הראיון יותר אופטימי ובשליטה וכך גם המשא ומתן. בפועל, כשלחוצים בדרך כלל עושים יותר טעויות בראיון, במו"מ ובכניסה לעבודה.


#4 מועמדים שלא עובדים הם יותר "לחיצים"

אנשים שזקוקים לעבודה בדחיפות בשל הפרנסה הם יותר ניתנים ללחץ וה"דד-ליין" יותר דוחק. המעסיקים גם יודעים זאת ויכולים לנצל את המצב וללחוץ יותר בשכר ובתנאים.


#5 אז מי ימצמץ ראשון?

בדרך כלל ברגע שעובדים ומנהלים מספרים למעסיקים שהם מחפשים עבודה, באותו רגע מחפשים להם מחליפים. זה קורה גם למנהלים הכי בכירים ולעובדים הכי לויאליים, גם כשחושבים שהיחסים מאוד קרובים ומבוססים על אמון.

אז מה עושים עם ה"לא נעים"?

ההמלצה שלנו, קודם עדיף לחפש תוך כדי עבודה. עכשיו השאלה איך מתמודדים עם ה"לא נעים" ומסתירים את חיפושי העבודה. פשוט, מחפשים בשקט ובחוכמה. זכרו, גם המנהלים שלכם מחפשים עבודה. זה לא נעים, אבל כשמחפשים לכם מחליף (או מחליפה) לא שואלים אתכם אם זה הזמן המתאים, האם בדיוק סיימתם לשלם את המשכנתא?


אנחנו כמובן כאן, לייעץ בכל התלבטות ובכל שאלה בצמתים שלך בקריירה.


*מה חשבת? כאן למטה המקום לתגובה שלך.

> רוצה שנעזור לך ליצור הזדמנויות בשוק העבודה? צרו קשר.

 
bottom of page